Vizualna umetnost

29. 06. 2021 - 04. 07. 2021

Kino Šiška

3. festival ulične umetnosti

Ljubljana Street Art Festival: FORMA(T): DOKUMENTIRANJE, ZBIRANJE IN ARHIVIRANJE ULIČNE UMETNOSTI V TEORIJI IN PRAKSI

Konferenca o uličnih umetnostih na Festivalu ulične umetnosti Ljubljana

Na bregove Ljubljanice, mestne tlakovce in porisane ulice se od 28. 6. do 4. 7. vrača tretja edicija mednarodnega festivala ulične umetnosti. Skupaj s pestrim izborom govork_cev, umetnic_kov, glasbenega programa, delavnic, vodenih ogledov, takšnih in drugačnih, dnevno-večernih dogodkov ulične umetnosti na vrata zopet trka Ljubljana Street Art Festival

29. 6. do 1. 7. 2021 / Kino Šiška in na spletu 

Ulična umetnost kot globalni fenomen je v preteklih dveh desetletjih požela ogromno pozornosti na vseh ravneh kulture  – od množičnih medijev, popularne kulture, umetniškega trga, kulturnih ustanov do urbanih politik in kreativnih industrij. Tudi v vsakdanjem življenju ne moremo mimo estetike ulične umetnosti različnih formatov in oblik – od časopisnih člankov, fotografij na družabnih omrežjih, glasbenih videospotov, tematskih ogledov, javnih poslikav, začasnih uličnih intervencij, umetniških del v galerijah, do blaga. Na drugi strani prav te prezentacije, reprezentacije in materializacije ulične umetnosti odpirajo vprašanje konteksta. Ali je ulična umetnost, ki je bila za potrebe dokumentiranja, razstavljanja, ohranjanja in arhiviranja “(iz)vzeta” z ulice (simbolično in materialno), kot taka še vedno smatrana kot ulična umetnost? Kaj se torej zgodi, ko se ulično umetnost preseli v nove kulturne, družbene in ekonomske okvirje, ter katere sile spodbujajo prehod iz javnega prostora v nadzorovano, digitalizirano ali zasebno okolje? Kako se s takšnim prevodom in prehodom v nove sfere izgubi haptičnost ulične umetnosti, in s tem efemernost kot bistvo tovrstne ustvarjalnosti? Kako se neinstitucionalne oblike dokumentiranja in objavljanja/publiciranja ulične umetnosti preoblikujejo z uporabo digitalnih tehnologij, z oživitvijo retro kulture, naredi-si-sam principov (zini, samozaložništvo), idr.?

Medtem ko raste vsesplošno zanimanje in povpraševanje po ulični umetnosti, je namen mednarodne konference FORMA(T): dokumentiranje, zbiranje in arhiviranje ulične umetnosti v teoriji in praksi prav preizpraševanje raznovrstnih praks zbiranja ulične umetnosti v najširšem pomenu, tj. z vidika ohranjanja, konserviranja in akumulacije opredmetenih in nematerialnih stvari s strani posameznikov_ic ali institucij (Bell 2017).

Kuratorski odbor konference: Sandi Abram, Miha Erjavec, Anja Zver

Konferenca bo potekala v angleškem jeziku.

LJSAF ZLOŽENKA

TOREK, 29. 6. 2021

16.00–17.00 / Kino Šiška in splet

FORM(AT): PRISTOPI K DOKUMENTIRANJU IN OHRANJANJU GRAFITOV TER ULIČNE UMETNOSTI (predavanje Peter Bengtsen)

osrednje predavanje
GLEJ TU

Nedovoljeni izrazi, kot so grafiti in ulična umetnost, so minljivi. To ne pomeni, da so nujno kratkotrajni, temveč da na splošno niso namenjeni, da trajajo dlje časa, in da jih je mogoče kadarkoli spremeniti ali odstraniti. Vendar se vidiki takšnih del pogosto obdržijo skozi različne vrste dokumentiranja. Skupaj s Petrom Bengtsenom bomo razpravljali o tem, kako lahko razmišljamo o metodah, pa tudi o sami praksi, dokumentiranja in morda ohranjanja grafitov ter ulične umetnosti.

17.00–18.00 / Kino Šiška in splet

FORM(AT) | PANEL 1 | Pogovor: Dokumentarna fotografinja Martha Cooper in Mitja Velikonja

pogovor / konferenca
GLEJ TU 

Z Martho Cooper, kultno fotoreporterko družbenih in kulturnih robov ameriških megapolisov, katerih blišč in bedo, bolečino in navdihe neutrudno beleži s kamero v roki že od sedemdesetih, se bomo pogovarjali v okviru dveh njenih del, po katerih je najbolj znana. Najprej o njenem pionirskem dokumentiranju zgodnje newyorške grafitarske scene v fotoknjigi Subway Art (1984). Drugo delo je nedavni dokumentarni film Martha: A Picture Story  (2019), v katerem o njenem neprecenljivem prispevku k razumevanju kulture ulic – predvsem tistih stranskih, umazanih in zgrafitiranih – govorijo njeni sodobniki in tudi ona sama.

18.15–20.30 / Kino Šiška in splet

FORM(AT) | PANEL 2 | PRAKSE SAMOARHIVIRANJA – OD KNJIG DO DRUŽBENIH MEDIJEV

predstavitve umetnikov / konferenca
GLEJ TU 

The Miha Artnak je ljubljanski umetnik, aktivist in podjetnik, ki je aktiven od leta 2000. V svojih satiričnih slikah, instalacijah na temo okoljevarstva in subverzivnih performansih se med drugim poslužuje prijemov lažnega novičarstva (t. i. fake news), kar dela njegovo umetniško prakso zanimivo in aktualno. The Miha Artnak bo predstavil svoje razumevanje vloge samopromocije in arhiviranja del ter procesov ustvarjanja. Od začetnih fotografij do blogov, knjig in socialnih omrežij, ter kako mu je oblikovanje pomagalo organizirati nered.

Good Guy Boris je podjetnik, režiser in vizualni umetnik. Ustvaril je tudi The Grifters. Njegova kariera se je začela s fotografiranjem v zgodnjih najstniških letih, ko je fotografiral, kot pravi sam, “napačne ljudi ob pravem času.”

Epos 257 je češki umetnik, ki se v svojem delu ukvarja z urbanim okoljem in ikonografijo Prage. V ospredju njegovega ustvarjanja so sodobne družbene teme in naslavljanje izzivov, ki jih prinašajo spremembe v javnem prostoru. Njegova identiteta ostaja neznana.

Jasper van Es, kurator in kreativni producent na področju urbane umetnosti, bo predstavil prej-in-potem slike očiščene ulične umetnosti in grafitov v Eindhovnu. Odkritje obsežne zbirke fotografij, ki so jih posneli čistilni servisi v Eindhovnu, je navdihnilo knjigo in majhno razstavo. Med letoma 2007 in 2013 so bili ti servisi najeti za odstranjevanje nedovoljenih podob z javnih zgradb v javnem prostoru mesta. Kot dokaz opravljenega dela so vsako lokacijo fotografirali dvakrat, pred in po čiščenju, in tako je nastal ogromen arhiv 50.000 slik.

SREDA, 30. 6. 2021

15.00–16.00 / splet

FORM(AT) | PANEL 3 | TEMATSKI POGOVORI

konferenca
GLEJ TU

1) Adris Díaz Fernández, Rodrigo Ledesma Gómez & Ana Cristina García Luna: The Systematization and Classification of the Mural Works Produced by the CALLEGENERA Urban Expressions Festival: A Case Study.

2) Maria Udovydchenko: Street Art and Graffiti Archives in Private and Institutional Collections: Ephemeral Documentation.

3) Gabriele Boero: The Restoration of 1984 Pieces by Delta 2 and Phase 2 in Quattordio, Italy: A Burning Debate.

16.15–18.00 / splet

FORM(AT) | PANEL 4 | TEMATSKI POGOVORI

konferenca
GLEJ TU 

1) Heather Shirey, Todd Lawrence & Paul Lorah: Archiving and Activism in Theory and in Practice: The George Floyd and Anti-Racist Street Art Database

2) Adem Ojulu, Frederica SiMetelkova mestoons & Rachel Weiher: Memorializing a Movement: Making Permanent the Ephemeral

3) Alexander Paulsson: Of Tags and Trains: Graffiti as Edgework in Subterranean Stockholm

4) Panos Leventis: Re/Telling Di/Visions: Creative Urban Practices in the Contested Eastern Mediterranean

5) Enrico Bonadio: Preservation of Street Art and Graffiti under Copyright Law

18.15–19.00 / splet

FORM(AT) | PANEL 5 | PANDEMIČNI JAVNI PROSTOR

predavanje: RJ Rushmore
GLEJ TU

R. J. Rushmore, pisatelj, kurator, fotograf in ustanovitelj bloga Vandalog. RJ Rushmore se s sodobno umetnostjo ukvarja od leta 2008 kot pisatelj, kustos, fotograf, umetniški skrbnik in oboževalec. S poudarkom na ulični umetnosti, grafitih in javni umetnosti promovira katalitično in ambiciozno umetnost na prostem, v galerijah in na spletu. Ustanovil je svetovno znan blog o ulični umetnosti Vandalog in delal pri The L.I.S.A. Projekt NYC, Mural Arts Philadelphia, Creative Time in NYC Mural Arts Project. Trenutno je RJ sokustos umetnosti v oglasnih mestih.

ČETRTEK 1. 7. 2021

15.00–16.00 / splet

FORM(AT) | PANEL 6 | TEMATSKI POGOVORI
GLEJ TU

1) Konstantinos Avramidis: The Politics of Collecting and Preserving Architecture and Graffiti: Notes on an Atlas of Drawings and Writings

2) Laura Luque Rodrigo & Carmen Moral Ruiz: The Complex Task of Cataloguing Street and Public Art: A Methodology Applied In Works in Jaén (Spain)

3) Ljiljana Radosević: Urban Heritage Hub Case Study: New Life of Street Art in Virtual Reality

16.15–17.00 / Kino Šiška in splet

FORM(AT) | PANEL 7 | ULIČNA UMETNOST V UMETNOSTNEM SVETU
predavanje
GLEJ TU 

Stefano S. Antonelli je italijanski kurator ulične umetnosti in soustanovitelj zasebne neprofitne organizacije 999Contemporary s sedežem v Rimu, ki se ukvarja s preučevanjem, prakso in razvojem urbane sodobne umetnosti, z umetniškimi projekti v javnem prostoru, kuriranjem razstav, izobraževalnimi in dobrodelnimi projekti. Doslej je v okviru organizacije kuriral več kot dvesto umetniških projektov po Italiji in v tujini. Leta 2014 je sokuriral razstavo Urban Legends, prvo razstavo ulične umetnosti, ki jo je gostil Muzej sodobne umetnosti v Rimu.

17.15–18.50 / Kino Šiška

FORM(AT) | THE MAN WHO STOLE BANKSY (2018)
slovenska premiera filma

The Man Who Stole Banksy (Človek, ki je ukradel Banksyja) v režiji Marca Proserpija se začne kot zgodba o palestinski perspektivi najpomembnejšega uličnega umetnika na svetu in kmalu preide v odkritje obsežnega skrivnega trga zidov, ukradenih z mestnih ulic po vsem svetu, kultur, ki se srečujejo in spopadajo ob nevzdržnih političnih razmerah, in razpravi o komercializaciji in ohranjanju ulične umetnosti. Film bo predvajan z angleškimi podnapisi.

19.00–19.30 / Kino Šiška in splet

FORM(AT) | PANEL 8 / THE MAN WHO STOLE BANKSY (2018)

pogovor o filmu
GLEJ TU

Projekciji filma The Man Who Stole Banksy bo sledil pogovor s kuratorjem Stefanom S. Antonellijem in režiserjem filma Marcom Proserpijem, ki ga bo vodil Good Guy Boris.

Več o programu Festivala ulične umetnosti Ljubljana: https://streetartfestival.si

Vstop prost na vse dogodke.

Organizacija: Kino Šiška in Inštitut za urbana vprašanja

Predvaja se…