22. 10. 2013

Od iA Writerja do pariškega teatra – Predavanja 6. Brumna

V okviru 6. bienala vidnih sporočil Slovenije in Mednarodnega oblikovalskega dogodka Fundacija Brumen tudi letos pripravlja serijo predavanj petih svetovno priznanih teoretikov in praktikov oblikovalske stroke. Predavanja bodo potekala v angleščini brez prevoda. Obisk predavanj je brezplačen! 10:00 Roger Black: Razlika med radikalnim in revolucionarnim oblikovanjem Rad imam radikalno. Ker sega do izvora. Včasih na

V okviru 6. bienala vidnih sporočil Slovenije in Mednarodnega oblikovalskega dogodka Fundacija Brumen tudi letos pripravlja serijo predavanj petih svetovno priznanih teoretikov in praktikov oblikovalske stroke.

Predavanja bodo potekala v angleščini brez prevoda. Obisk predavanj je brezplačen!

10:00

Roger Black: Razlika med radikalnim in revolucionarnim oblikovanjem

Rad imam radikalno. Ker sega do izvora. Včasih na nov, celo šokanten način. Revolucionarno, se zdi, vsaj ko govorimo o oblikovanju publikacij, nikoli ne deluje. Morda je za kratek čas zabavno, a hitro zbledi. To pa zato, ker je revolucionarno oblikovanje ponavadi reakcionarno – predstavlja upor proti nečemu.

Na primeru Bauhausa in modernizma želim poudariti, da je uspešen dizajn, na primer arhitektura, kot jo je ustvarjal Mies van der Rohe, v resnici radikalen. To pomeni, da je uporabil klasične oblikovalske principe, rezultat pa so močne, nove izjave. Primer so tudi kapitelke črkovne vrste Futura Paula Rennerja.

Design je del kulture in njegova sprejetost in uporabnost (to, čemur danes pravimo “usability”) sta odvisni od tega, kako dobro ga ljudje razumejo. Ko govorimo o publikacijah, govorimo o jeziku. Pisci lahko izgubijo bralce, če izumljajo nove jezike (spomnimo se Jamesa Joycea). Kaj pa nove besede? Te znajo biti zabavne. Sheakespeare si je vedno izmišljeval nove besede. Kor rezultat je angleščina postala močnejši, bolj energičen jezik.

11:00

Anette Lenz: Oblikovanje, francoska zgodba

Nekaj, česar pogosto ne vidite v knjigah o oblikovanju: pomembnost konteksta, procesa in zgodb(e) za mojim delom.

12:00

Oliver Reichenstein: Informacijska entropija

Je pesimistično domnevati, da informacijska tehnologija počne z našim razumom, kar je analogna storila z našim okoljem? Nas čaka bolj informirana prihodnost, v kateri pa je informacijska entropija tako obremenjujoča za naš razum, kot onesnaženje okolja za naše telo? Če je temu tako, kaj nam je storiti kot oblikovalcem, da izboljšamo razmere?

13:00

Nedjeljko Špoljar: Srečni časi v tovarni

V svojem predavanju nas bo Nedjeljko Špoljar popeljal skozi izbrane projekte iz 13-letne zgodovine studia Sensus Design Factory. Razkril nam bo informacije iz ozadja o tem, kako s sodelavci iščejo navdih, kako načrtujejo oblikovalske procese in kako premagujejo ovire, s katerimi se srečujejo pri vsakdanjem delu. Odkrito po spregovoril bo o frustracijah in radostnih trenutkih, ki jih doživljajo v enem najuspešnejših oblikovalskih studiev na Hrvaškem.

14:00

Alice Twemlow: Ambivalentni odnos med oblikovalcem in kritikom

Oblikovalci pravijo, da si želijo več oblikovalske kritike, ker jim ta pomaga pri vrednotenju njihovega dela. A ko kritiko res dobijo, o tem niso več tako prepričani. Kritiki pravijo, da je oblikovanje pomembno, a njihova površnost pri pripravi kritik in in recenzij pogosto ne odraža njihove predanosti. Alice Twemlow, predstojnica podiplomskega programa oblikovalske kritike na šoli za vizualne umetnosti v New Yorku bo raziskovala zgodovinski izvor odnosa med oblikovalsko prakso in kritiko in predstavila nekatere sodobne primere, ki odslikujejo ta odnos, v nadaljevanju pa naštela nekaj izvirnih novih načinov za premagovanje te nekonstruktivne zagate.

Na fotografiji: predavanja 5. MOD. Foto: Domen Pal

Predvaja se…