Ples/gledališče

18. 04. 2023

dvorana Katedrala

D. Bardam: SEGUIR MOVIENDO

plesna predstava in predavanje

Solo Daría Bardama z naslovom seguir moviendo je odprto plesno delo, ki ga je ustvaril kot del svojega magistrskega študija na koreografskem oddelku Inštituta za uporabne gledališke študije v Giessnu v Nemčiji.

Koreografski obrat 7: Srečanje z Deborah
D. Bardam: seguir moviendo

19.00 – plesna predstava (vstopnina 7/9 €)
D. BARDAM: SEGUIR MOVIENDO

20.00 – predavanje (vstop prost) / Zgornje preddverje

Christopher Roman: INSIDER/OUTSIDER: Queer avtorstvo v plesu 

Delo je odprto v smislu gibalnih umetniških odločitev, s katerimi se nenehno pogaja, da bi se izmaknil hitrim in utelešenim rešitvam plesalčevega telesnega repertoarja. Bardamova naloga je predvsem, kako ravnati s protislovjem, kadar sta avtor in izvajalec sola ena in ista oseba: kako presenetiti samega sebe in kako hkrati v izvajanje vključiti reči, ki jih njegovo umetniško telo že vsebuje; kako v tem primeru delo osvežiti, preobličiti, izbrisati, razveljaviti, razstaviti in sestaviti. Solo odlikuje mojstrski ples Bardama, lokacijskost, ki je deteatralizirana, in konceptualni zastavek, ki umetniško predstavitev izenačuje s prakso.

S koreografovimi besedami: “prostor je nenehno podvojen kot na Möbiusovem traku. čas je raztegnjen kot na robovih črne luknje. navigiranje jezika skozi ritem kot Truffautovi poizkusi dešifriranja jezika zunajzemeljskih bitij v Bližjih srečanjih. telo ves čas v gibanju, tudi kadar je nepremično, kot karta Kočije v tarotu. prostor, čas, ritem in gibanje kot ključi za dostop k planetom, galaksijam ali meglicam. plesni solo tako poln teles. odpre razpoke, potisne snov.”

Koreografija in izvedba: Darío Bardam 

Ples je zasnovan skupaj z Gry Tingskog

Ples črpa iz plesanja Anne Grip, Cristine Caprioli, Deborah Hay in Lipi Hernández (in mnogih drugih) 

Glasba: Darío Bardam & Tsvetan Momchilov 

Oblikovanje svetlobe: Carina Premer 

Sodelovanje in podpora: Aleksandar Georgiev 

Produkcija Daría Barreta Damasa v okviru Roots Proposals (festival performansa študentov Oddelka za koreografijo in performans, Giessen) 

V koprodukciji z ICC-a (Imaginative Choreographic Center) in Garage Collectiva s finančno podporo bolgarskega Nacionalnega kulturnega sklada in Giessener Hochschulgesellschafta (GHG) 

Darío Bardam prihaja s Kanarskih otokov. Je samostojni plesalec in koreograf. Obenem dela v Stockholmu, Sofiji, Skopju in na Tenerifu. Umetniško se ukvarja z emancipacijo in avtonomijo plesa kot obliko vednosti ter z dekontekstualizacijo in disidentifikacijo kot mehanizmoma umetniškega posredovanja. Študiral je v Teatru Victoria, na Institutu del Teatre in na DOCH-u. Trenutno študira na magistrski stopnji iz koreografije in performansa na univerzi Justus-Liebig pod vodstvom Bojane Kunst. Darío je delal kot plesalec, soustvarjalec in sodelavec s Cullbergom (pri produkcijah Édouarda Locka, Deborah Hay in Jefte van Dintherja), s Cristino Caprioli, Ofelio Jarl Ortega, Aleksandarjem Georgievim in Philipom Berlinom in drugimi. Darío je član ICC-a (Imaginative Choreographic Center), STEAM ROOM-a, Lokomotive, mreže Nomad Dance Academy, Interimkulture, PiedeBase-a in TenerifeLAV Laboratorio de Artes vivas y Ciudadanía.

Christopher Roman: INSIDER/OUTSIDER: Queer avtorstvo v plesu, predavanje

Na osnovi njegove doktorske disertacije se predavanje osredotoča na raziskovanje prostorov med položaji insiderja in ousiderja v umetniških oblikah, na kakršne naletimo v plesu kot gledališki umetnosti. Z njegovimi besedami: »Prostor plesalca v ‘plesnem neksusu’ pogostokrat vključuje nekakšno dvojnost med položajema outsiderja in insiderja.« Christopherja Romana zanima »možnost outsiderjevega posredovanja pri umetniškem prispevku; raziskovanje ideje moči manjšinskega jezika in alternativne oblike avtorstva v konceptu kviringa in njegove možnosti izzivanja normativnih, tradicionalnih struktur, ki jih še vedno najdemo v jedru večine plesnih kompanij in institucij.« 

Christopher Roman je plesalec, koreograf, kurator in raziskovalec z impresivnim opusom. Povabljen je bil v Pacific Northwest Ballet ter kot solist in prvi korepetitor v Miami City Ballet Edwarda Villelle, Les Grands Ballets Canadiens, The Pennsylvania Ballet, Ballett Frankfurt in The Forsythe Company (od leta 2013 je tudi pridruženi umetniški direktor, danes pa član Upravnega odbora Forsythe Foundation), kjer je nastopal v bogatem in raznolikem naboru pomembnih koreografskih del. Christopher je z nekdanjim video oblikovalcem skupine Wooster Group Philipom Bussmannom soustanovitelj, koreograf in izvajalec skupine 2+. Leta 2009 je prejel najvišje nemško gledališko priznanje Der Deutsche Theaterpreis DER FAUST za najboljšo predstavo. Med drugim je bil kurator in organizator magistrskega študija plesa v programu evropskih študij na univerzi Hollins (2011‒2020), od leta 2011 pa gost, asistent in koreograf v rezidencah na različnih univerzah in ustanovah, plesni umetnik in umetniški vodja DANCE ON Ensembla (2015). V zadnjih letih je gostoval z novo predstavo A Quiet Evening of Dance, ki jo je ustvaril z Williamom Forsythom za Sadler’s Wells, in kot plesalec in producent sodeloval z Deborah Hay pri njenem delu Animals on the Beach. Trenutno zaključuje doktorski študij na univerzi Roehampton v Londonu.

Dodatne informacije: https://choreographic-turn.net/CT-7

Organizacija: NDA Slovenija in Kino Šiška.

Predvaja se…