Glasba

16. 04. 2015

Ben Frost A U R O R A live + Ontervjabbit

Kino Šiška in Kataman najavljata avstralsko-islandski sonični izbruh. Ben Frost se v Šiško vrača drsajoč po glacialni ploskvi uspeha svoje izjemne zadnje stvaritve AURORA in z monumentalnim novim solo setom. Za uvod v multidimenzionalni sonični večer  bo poskrbel zasavski duo Ontervjabbit. Ben Frost, rojen leta 1980 v Avstraliji, zadnjih deset let živi in dela v

Kino Šiška in Kataman najavljata avstralsko-islandski sonični izbruh. Ben Frost se v Šiško vrača drsajoč po glacialni ploskvi uspeha svoje izjemne zadnje stvaritve AURORA in z monumentalnim novim solo setom. Za uvod v multidimenzionalni sonični večer  bo poskrbel zasavski duo Ontervjabbit.

Ben Frost, rojen leta 1980 v Avstraliji, zadnjih deset let živi in dela v Reykjaviku na Islandiji, kjer je v sodelovanju z dobrima prijateljema Valgeirom Sigurðssonom in Nicom Muhlyjem ustanovil glasbeno založbo oz. kolektiv Bedroom Community. V svojo diskografiji, ki vključuj albume Steel Wound (2003), Theory of Machines (2007), BY THE THROAT (2009) in A U R O R A (2014), združuje intenzivno strukturirano zvočno umetnost z militantno post-klasično elektronsko glasbo, obliko spreminjajočo fizično moč z melodijo, ki te potegne vase ter osredotočeni minimalizem z ostrim, trgajočim metalom.

Leta 2010 ga je Brian Eno v okviru Rolexovega programa mentorstva in zaščitništva izbral za enoletno sodelovanje, kar je med drugim imelo za rezultat Sólaris, namreč novo glasbo za klasiko Tarkovskega za poljski simfonični orkester iz Krakova. Eno in Frost še vedno sodelujeta pri celi vrsti projektov.

Frost redno sodeluje z drugimi glasbeniki in umetniki – pri produkciji studijskih albumov, kot so Ravedeath 1972 in Virgins Tima Heckerja, The Seer zasedbe SWANS, New History Warfare Colina Stetsona in pri različnih izidih v okviru Bedroom Community. Frost je zložil odrsko glasbo za različne koreografe, kot so Wayne McGregor/Random Dance, Akram Khan in nemški režiser Falk Richter. Na področju filma je napisal glasbo za Trnuljčico Julie Leigh, ki je bila v Cannesu nominirana za zlato palmo, in za film Djúpið islandskega režiserja Baltasarja Kormákurja (skupaj z Daníelom Bjarnasonom, in leta 2013 sta prejela islandsko filmsko nagrado za najboljšo filmsko glasbo). Pa tudi na področju vizualnih umetnosti, kjer je z umetnikom Richardom Mossem potoval daleč onkraj prvih bojnih črt Vzhodnega Konga v vojnem stanju, in nastala je večkanalna video in zvočna instalacija The Enclave, ki je bila premierno predstavljena na Beneškem bienalu leta 2013.

Isto leto je bila na sporedu tudi premiera Frostove prve opere, ki temelji na razvpitem romanu Iaina Banksa iz leta 1984, The Wasp Factory. To je bil tudi njegov prvi projekt v vlogi režiserja.

V različnih sodelovanjih in povezavah se izpostavlja Frostovo nenehno navdušenje za iskanje načinov, kako sopostavljati glasbo, ritem, tehnologijo, telo, nastopanje, tekst, umetnost, lepoto in nasilje – pri čemer na istem mestu združuje in staplja vloge in postopke različnih umetniških disciplin.

Frostov zadnji album A U R O R A je za zdaj njegov najboljši primer integracije omenjenih fenomenov v monumentalne zvočne izbruhe. Za razliko od prejšnjih projektov tu ni nobenih kitar, klavirja ali godal, saj se 41-minutni nabor osredotoča na sintetizatorje in težka tolkala nekdanjega bobnarja zasedbe Liturgy in trenutnega vodjo zasedbe Guardian Alien, Grega Foxa ter Thorra Harrisa, tolkalca, ki ga poznamo iz monumentalnih Swans.

BEN FROST – spletna stran
BEN FROST – Facebook
Ben Frost A U R O R A live + Ontervjabbit – Facebook dogodek


Ontervjabbit
 je noise/drone/synth projekt iz Hrastnika, za katerim stojita Neven M. Agalma (Dodecahedragraph, Cadlag itd.) in Domen Učakar (Icarus Down, Lifecutter). Zgodovina njunega glasbenega ustvarjanja sega nazaj v srednješolska leta, prek igranja v lokalnih hardcore/punk/death metal skupinah in kasnejšega ukvarjanja in raziskovanja elektronskega zvoka, ki ju združi v skupnem projektu, ki je dvignil kar nekaj prahu v ‘katakombah’ slovenskega podtalja.

Osredotočata se predvsem na raziskovanje živega zvoka in pri tem uporabljata analogne mašine/efekte ter DIY glasbila, v kombinaciji s softversko-digitalnim procesiranjem. Intenzivna doza nojzerske naplaščenosti ostaja conditio sine qua nonnjunega ustvarjalnega procesa, ki v sebi zaobsega tako ambientalno-futuristične prevoje, kot drone-bazirane in sekvencirane sintetizatorske elemente, podprte z basovsko orientiranimi repeticijami sámo-ujetega zvoka.

Poleg samega pojavljanja na slovenskih prostorih, tako v živo kot v medijih, jih aktivno podpira tudi francoska publika oz. spletno-radijska ekipa, ki predvaja in recenzira aktualne glasbene umetnike na drone/ambient/experimental electronica/industrial/noise teritorijih (Indie Rock Mag, Des cendres à la cave, Have Faith in Sound).

Ontervjabbit intenzivno ustvarja in deluje od začetka leta 2012 in se aktivno pojavlja po klubskih prostorih in noise festivalih, tako doma kot v tujini. V letu 2013 izdata prvenec, z naslovom 414, na domači založbi Kamizdat (Luka Prinčič, Ljubljana). Izdajata tudi v digitalni obliki, sodelujeta na različnih francoskih/irskih kompilacijah itd. Sodelujeta tudi z Simonom Šercem (Pharmafabrik Recordings, Ajdovščina) v skupnem projektu Ontervjabbit vs Pharmafabrik (album Derivat, 2012).

Nekaj imen s katerimi sta do sedaj nastopila: Oneohtrix Point Never, Zbigniew Karkowski, Hoehenkontrolle, Manuel Knapp, Fukte, Jiku55… itd.

Ontervjabbit SOUNDCLOUD
Ontervjabbit: 414
Ontervjabbit VIDEOS

Predvaja se…